Oyunun tanıtımında bile bunun cevabı verilmektedir. Defansif oynamak isteyen biri Galyalıları, Ofansif oynamak isteyen biri Cermenleri, barışçıl biri ise Romalıları seçmelidir.
Neden barışçıl oyun tarzı için Roma?
- En yüksek tahıl verimliliği
- En hızlı sıfırdan köy kurma kapasitesi
En hızlı ofansif gücü basmak için Cermen, en hızlı defansif gücü basmak için Galya seçtiğimize göre neden Roma'ya ihtiyaç vardır? Roma'nın en belirgin özelliği tahıl başına elde ettiği saldırı ve savunma güçlerinin en yüksek olmasıdır. Bu da onu en iyi 'biriktirme' ırkı yapar. Asker biriktirmek barış dönemi stratejisidir. Savaş döneminde hızlı ordu basabilmek önemliyken barış döneminde tahıl verimliliği önemlidir. Harcanan tahıla göre en yüksek saldırı ve savunma gücü Roma askerleriyle elde edilir.
Tahıl verimliliğinde sağladığı avantajı hammadde verimliliğinde ise kaybeder. Roma askerleri çok pahalıdır. Elde edilen saldırı veya savunma gücüne karşılık çok daha yüksek hammadde harcamak zorundadır. Bunu kompanse etmesinin yolu da hızlı gelişmek ve üretim kapasitesini hızlı arttırmaktır. Bunun için romalıların aynı anda hem bina hem hammadde alanı inşa etme özelliği vardır. Bu özellik sayesinde bir romalı sıfırdan bir köyü çok daha hızlı kurabilir ve daha hızlı yayılabilir. Ne kadar çok köy, o kadar yüksek hammadde üretimi anlamına gelir. Sıfırdan köy kurmak da barış dönemi stratejisidir çünkü savaş döneminde köy ele geçirme yolu tercih edilmelidir.
Roma ile oynarken pasif defansif bir oyun tarzı önerilir. Aşırı agresif bir romanın gelişim açısından geride kalma riski vardır. Gelişememiş bir roma da bitik bir ırktır. Savaş verimliliği diğer ırkların gerisinde olduğu için romanın hızlı gelişimi için barış döneminde kalması, birliği savaşa giriyorsa da direk değil dolaylı yoldan destek vermesi gerekir. Bir roma savaşa girecekse veya agresif davranacaksa kesinlikle işin ucunda bireysel bir çıkar (köy reislemek gibi) olmalıdır ve bu amaca hızlıca ulaşıp tekrar pasif defansif oyun tarzına dönmelidir. Tahıl verimliliği yüksek olduğu için de hızlıca amacına ulaşacak kapasitesi vardır. Barış döneminden çıkıldığı anda en kuvvetli ordular teoride romalılarda olmalıdır. Romalı ilk saldırıda üstünlüğü sağlayıp alacağını almalıdır. Savaş uzadıkça roma dezavantajlı tarafta kalır.
Bir romanın birliğe katkısının yüksek olabilmesi için ne yazık ki oyunun en azından ortalarına kadar bencil bir oyun tarzı benimsemesi gerekir. Sürekli yeni köyler kurup geliştirerek bir üretim gücü olması gerekir. Bu üretim gücü ile:
- Tahıl verimliliği yüksek askerler basıp biriktirmelidir.
- Savaş döneminde diğer ırklara hammadde yardımı yapabilmelidir.
- Wonder döneminde en çok hammadde aktaran ırk olabilmelidir.
Roma ırkı hassas dengeler üstüne kurulduğu için oyun tanıtımında olduğu gibi tecrübeli oyuncular için önerilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hangi ırkı seçmeliyim? Roma
Oyunun tanıtımında bile bunun cevabı verilmektedir. Defansif oynamak isteyen biri Galyalıları, Ofansif oynamak isteyen biri Cermenleri, barı...
-
Büyük kışla, ikinci bir kışla görevi görerek asker basma hızınızı iki katına çıkartır. Ancak büyük kışlada basılan askerler, normal kışlada ...
-
Wonder düzeninde en kritik konu tahıl akışının sağlanmasıdır. Besleyemediğiniz sürece kaç tane defans askeri bastığınızın bir önemi yoktur. ...
-
Oyunun tanıtımında bile bunun cevabı verilmektedir. Defansif oynamak isteyen biri Galyalıları, Ofansif oynamak isteyen biri Cermenleri, barı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder