Neden defansif oyun tarzı için Galya?
- Oyunun başında saldırılara karşı yüksek caydırıcılık
- En hızlı defans gücü basabilme kapasitesi
Galyalıların en belirgin özelliği oyunun başındaki saldırılara karşı caydırıcılıklarıdır. Yüksek sığınak kapasitesi yağmacıların eli boş dönmesini sağlarken tuzaklar ile yağmacıların saldırdıklarına pişman olmalarını sağlayabilirsiniz. Aklı başında olan hiç kimse oyunun başında aktif bir galyalıya saldırmak istemez. Ancak oyunun başındaki bu avantaj aslında önemli değildir. Oyunun başlarında defans sorununu çok aktif oynayarak veya diplomasi ile de sağlayabilirsiniz. O yüzden tecrübeli bir oyuncu için galyalıların bu oyun başı avantajı aslında göz ardı edilebilir.
Galyalıların defansif ırk olmalarının sebebi ucuza asker basmaları da değildir. Aşağıdaki tabloda her ırkın defans askerinin toplam defans gücünü, toplam hammadde gereksinimini ve bunların birbirine oranı olan 1 defans gücü için gerekli hammadde miktarını görebilirsiniz. Bu açıdan lejyoner, mızrakçı ve falans en verimli defans askerleridir. Harcanan hammadde başına en yüksek defans gücünü sağlarlar. Görüldüğü gibi tabloda galyalılara ait falanksın bir üstünlüğü yoktur.
Harcanan tahıla karşılık alınan defans gücünde de benzer bir durum vardır. 1 tahıl tüketimi ile en çok defans gücü sağlayan askerler pretoryan, mızrakçı ve falansktır. Bu açıdan da galyalılara ait falanksın bir üstünlüğü yoktur.
Galyalıların defansif ırk olmalarının sebebi aşağıdaki tablodur. Bu tabloda 20. seviye kışladan 1 günde basılabilecek asker sayıları ve bu askerlerin toplam defans gücü bulunmaktadır. Buna göre en kısa sürede en yüksek defans gücünü falanks sağlamaktadır. Onu çok az farkla mızrakçı takip ederken diğer asker tipleri çok geride kalır.
Ofansif oyun gibi defansif oyun da asker basıp biriktirmek değildir. Asker basıp biriktirmek başka bir stratejidir. Defansif oyun, aktif savaş halinde en kısa sürede en yüksek defans gücünü verebilecek askeri basabilmektir. Kaybedilen defansı en hızlı şekilde yerine koyabilmektir. Bu kapasite de galyalıların falanksında vardır.
Neden mızkraçı basmıyoruz? Onun da bu tablolardaki değerleri falanksa çok yakın? Mızrakçı cermene aittir ve cermen uzak ara ofansif oyun ırkıdır. Ofansif gücü bu kadar yüksek olan bir ırkın defansif oynaması boşa giden bir kapasite kullanımıdır. İkinci ve daha da önemli sebep, mızrakçıya göre falanksın daha dengeli bir defans gücü vardır. Mızrakçı atlı savunmaya karşı kuvvetlidir, buna karşılık yaya defansı çok zayıftır. Oyunda ise ağırlıklı olarak yaya saldırı gücü basılır. Bu da mızrakçıların tek başlarına savunma yaparken dezavantajlı konumda kalmalarına sebep olur.
Falanks ise ne atlı ne de yaya savunmaya karşı zayıftır. Sadece falanks olan bir savunma en iyi savunma olmasa da asla en kötü savunma da olmaz. Hem yaya hem atlı savunmada en kısa sürede en yüksek savunma gücü veren askerler arasında üçüncü sıradadır. Bir galyalı sadece falanks basarak tüm savunma ihtiyacını giderebilir.
Galyalıların diğer bir avantajı da atlı askerlerinin savunma gücüdür. Caesaris'e veya Paladin'e oranla aynı sürede Druid ve Headuan çok daha yüksek savunma gücünü sağlayabilir. Yani hem kışla hem ahır çalıştığında galyalıların kısa sürede en yüksek defans gücünü sağlama özelliği daha da belirginleşir.
Galyalıların köy düzeni birlikteki roma ve cermen köylerinin yakınlarında olacak şekilde dağılmış olmalıdır. Bir galyalının ilk amacı roma ve cermen oyuncuların defansif isteklerinde onlara yardımcı olmaktır. Sadece falanks basarak pretoryanların atlılara karşı savunma açığını veya mızrakçıların yayalara karşı savunma açığını kapatabilir. Özellikle ofansif oynayan ve neredeyse hiç defans basmayan cermenlerin mutlaka yakınlarında galyalı köyler olmalı ve her an defans yardımı yapabilecek durumda olmalıdır.
Özetle, en kısa sürede en hızlı defans gücünü sağlayabildikleri ve bunu da her derde deva tek bir falanks ile yapabildikleri için en iyi defansif ırk galyalıdır.
Neden mızkraçı basmıyoruz? Onun da bu tablolardaki değerleri falanksa çok yakın? Mızrakçı cermene aittir ve cermen uzak ara ofansif oyun ırkıdır. Ofansif gücü bu kadar yüksek olan bir ırkın defansif oynaması boşa giden bir kapasite kullanımıdır. İkinci ve daha da önemli sebep, mızrakçıya göre falanksın daha dengeli bir defans gücü vardır. Mızrakçı atlı savunmaya karşı kuvvetlidir, buna karşılık yaya defansı çok zayıftır. Oyunda ise ağırlıklı olarak yaya saldırı gücü basılır. Bu da mızrakçıların tek başlarına savunma yaparken dezavantajlı konumda kalmalarına sebep olur.
Falanks ise ne atlı ne de yaya savunmaya karşı zayıftır. Sadece falanks olan bir savunma en iyi savunma olmasa da asla en kötü savunma da olmaz. Hem yaya hem atlı savunmada en kısa sürede en yüksek savunma gücü veren askerler arasında üçüncü sıradadır. Bir galyalı sadece falanks basarak tüm savunma ihtiyacını giderebilir.
Galyalıların diğer bir avantajı da atlı askerlerinin savunma gücüdür. Caesaris'e veya Paladin'e oranla aynı sürede Druid ve Headuan çok daha yüksek savunma gücünü sağlayabilir. Yani hem kışla hem ahır çalıştığında galyalıların kısa sürede en yüksek defans gücünü sağlama özelliği daha da belirginleşir.
Galyalıların köy düzeni birlikteki roma ve cermen köylerinin yakınlarında olacak şekilde dağılmış olmalıdır. Bir galyalının ilk amacı roma ve cermen oyuncuların defansif isteklerinde onlara yardımcı olmaktır. Sadece falanks basarak pretoryanların atlılara karşı savunma açığını veya mızrakçıların yayalara karşı savunma açığını kapatabilir. Özellikle ofansif oynayan ve neredeyse hiç defans basmayan cermenlerin mutlaka yakınlarında galyalı köyler olmalı ve her an defans yardımı yapabilecek durumda olmalıdır.
Özetle, en kısa sürede en hızlı defans gücünü sağlayabildikleri ve bunu da her derde deva tek bir falanks ile yapabildikleri için en iyi defansif ırk galyalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder